Fråga doktorn

Då man är förkyld, täppt i näsan, ingen feber haft lite ont i halsen men det är bättre nu, men väldigt trött. Är det då också vanligt att man har lite ojämn hjärtklappning? Inte så att det sticker till i hjärtat, utan bara att man känner att hjärtat har något obehagligt ojämnt slag mitt i allt, sådär när man bara sitter ner eller ska sova… Är detta ett förkylningssymtom eller är det ett symptom på någon annan sjukdom? Borde jag genast springa iväg till doktorn med hjärtat i halsgropen, eller ska jag vänta och se om det går över sedan då förkylningen gått över… Det började faktiskt innan förkylningen men nu har det blivit mera ofta.

Mvh
Hypokondrikern.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Ingen fara, Malin! :) Om kroppen är trött så brukar hjärtat ibland klåpa till det lite. Och även om du kände av det redan före förkylningen så kan det ju vara att kroppen började känna av förkylningen innan du gjorde. Själv brukar jag kunna ha lite ont i hjärtat när jag jobbar natt, vilket ju också beror på att kroppen är trött! Men om åkomman inte går om efter att du har överlevt förkylningen så skadar det ju inte med ett läkarbesök. Men inget att oroa sig för i nuläget :)

2011-09-07 @ 19:13:40
URL: http://stillness.papper.fi/
Postat av: Fru B

Tack för hjälpen :) Jag får hoppas att det går om då förkylningen är över. Det är bara så obehagligt, speciellt då man ligger ner å försöker sova.

2011-09-07 @ 20:09:55
Postat av: sandra n

Jag är också lite hypokondrisk, men efter att jag varit utbränd är jag inte riktigt lika hysterisk ;) var lugn bara, kroppen säger nog till när du ska börja oroa dig på riktigt ;)

2011-09-08 @ 11:02:05
URL: http://yesterday.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0