Eurovisionen semifinal 1

Även om jag stigit upp redan kl 5 imorse så har jag ändå tänkt försöka mig på att se första semifinalen i Eurovisionen ikväll, Finland är ju med… Jag roar mig med att samtidig skriva mina åsikter om bidragen och läsa ”Emma”… ni vet, multitasking

 

Bidrag 01:Polen – Magdalena Tul ”Jestem”
Självklart ska tävlingen inledas med lättklädda polskor. Det tycktes vara mera regel än undantag för några år sedan att kvinnorna skulle ha mindre och mindre kläder, ända tills Lordi vann... Efter det har även kvinnorna blivit lite mera påklädda än tidigare.

Bidrag 02: Norge – Stella Mwangi ”Haba Haba”
Norges bidrag e faktiskt ganska bra, enda som jag kan tycka är väl att det skulle vara lite tråkigt om Norge vann i år igen...

Bidrag 03: Albanien – Aurela Gaçe ”Feel The Passion”
Jag inser att det kommer att bli en lång kväll, jag måste hämta förstärkning i form av chilinötter och coca-cola.

Bidrag 04: Armenien – Emmy ”Boom Boom”
Boom boom chacka chacka. Boom boom chacka chacka...

Bidrag 05: Turkiet – Yüksek Sadakat ”Live It Up”
Förlovningen mellan Jane Fairfax och Frank Churchill har just blivit känd, det är mycket intressant. Va? Var det någon som sjöng i tv?

Bidrag 06: Serbien – Nina "Caroban"
Jaja, jag fattar 60-talets mode är tydligen populärt igen... åtminstone i Serbien.

Bidrag 07: Ryssland – Alexej Vorobjov ”Get You”
Näj! Ta bort den flinande knutten... Wow självlysande läderjackor...jag är imponerad...not.

Bidrag 08: Schweitz – Anna Rossinelli ”In Love For A While”
Denhär ska tydligen vara en favorit

Bidrag 09: Georgien – Eldrine ”One More Day”
Bra att bidraget innan Finland inte är något att hurra för...

Bidrag 10: Finland– Paradise Oskar ”Da da dam

Jag tyckte han gjorde ett bra jobb, hoppas han går vidare.

Bidrag 11: Malta – Glen Vella ”One Life”
En till unge som flinar alldeles för mycket...jag börjar nog bli gammal...eller trött.

Bidrag 12: San Marino – Senit ”Stand By”
Kanske bra...men lite tråkig.

Bidrag 13: Kroatien – Daria ”Celebrate”
Känns som en schlagerlåt från 90-talet.

Bidrag 14: Island Sjonni’s Friends ”Coming Home”
Tror denhär är bättre då man lyssnar på den än då man ser den...

Bidrag 15: Ungern – Kati Wolf ”What About My Dreams”
Ja? What about your dreams? Hoppas hon inte drömmer om att bli sångerska...

Bidrag 16: Portugal – Homens da Luta ”A Luta É Alegria”
Jag är i alla fall glad att Portugal har tagit sitt förnuft till fånga och inte satsat stora summor på deras bidrag, tycker övriga EU-länder med pengabekymmer kunde göra likadant om de överhuvudtaget ska vara med.


Bidrag 17: Litauen – Evelina Sašenko ”C’est Ma Vie”
Jag tror jag slumrade till en stund där... det var säkert jätte vackert.

Bidrag 18: Azerbaidžan – Ell & Nikki ”Running Scared”
Ganska fin faktiskt...

Bidrag 19: Grekland – Loucas Yiorkas feat. Stereo Mike ”Watch My Dance”
Var det där rapp? Blandat med typ skönsång?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0