Nikon D3100

Jag har under en längre tid nu funderat på att min gamla Nikon kamera som jag köpte för över 5 år sedan skulle få gå i pension. Men jag har haft svårt för att bestämma mig för vad jag ska köpa för ny kamera. Å ena sidan skulle jag vara väldigt intresserad av en systemkamera (har väl blivit påverkad av alla andra som bloggar). Men å andra sidan skulle det vara behändigt med en liten kamera som är lätt att ta med sig. Så nu funderar jag på att köpa 2 :)

Jag tror jag har bestämt mig för en Nikon D3100, någon som har tips på vilka objektiv jag skulle kunna behöva som nybörjare?



Sedan vet jag inte vad jag ska köpa för liten kamera, en Samsung PL150 verkar ju lite kul med en "skärm" både på fram och baksidan, så man får lyckade självporträtt...



Jag får se vad det blir. Har även funderat på att kanske köpa i Thailand, de sägs ju att elektronikprylar är billiga att köpa där.


Kommentarer
Postat av: Trollan

Hej! Jag har en Nikon D3100 och är kanonnöjd med den!! Jag har ett 18-55mm VR objektiv, det minsta som kom med i startpaketet. Som nästa tänker jag införskaffa ett med lite mera zoom, funderar på 18-200mm VR. Ett makroobjektiv skulle vara kul för att ta riktigt nära närbilder... Men jag är också nybörjare och känner att det lilla jag har fungerar bra tills jag har blivit bättre på att hantera inställningar mm.

2010-10-30 @ 14:17:34
Postat av: Fru B

Kul att höra att du är nöjd med din kamera, jag har köpt en nu också. Har bara hunnit testa den lite innomhus ännu.

2010-10-31 @ 20:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0