massage på Kata beach

Under vår 2 veckors semester var jag 6 gånger på massage och min man var 8 gånger. Vi bestämde oss ganska fort för att testa ett ställe som hette Nipa Thai massage, tjejerna där var klädda i rosa och det såg allmänt trevligt ut. De flesta ställen delar ut lappar med prislista och det verkar som att de har ganska samma prissättning. Då vi var där så hade de lite specialerbjudanden, för 1 timme kostade det

Thai 200 (normalt 250)
Fot 250
Huvud 250
rygg, axlar nacke 250 (norm. 300)
oljemassage (hela kroppen) 300

Och de hade förståss en hel del annat där också. Min man har haft en del problem med ryggen så han tog nästan enbart rygg, axlar och nacke massage. Jag var på det 2 ggr, 3 ggr på fotmassage och 1 gång på oljemassage. Allt kändes riktigt bra. Det ingår ju endel knäckande och det kan ju kännas lite underligt någongång t.ex. första gången då jag insåg att hon satt på knä på mina revben då jag låg på mage. Men det är ju bara att säga till om det är för mycket, och de frågar nog många gåner också om man är ok. Min man har som jag skrev haft en del problem med sin rygg och han tyckte nog det blev bättre.

Jag rekomenderar verkligen att man bestämmer sig för 1 ställe och håller sig till det, då vi kom dit fler gånger så började de bara ta 200 av oss och de lär ju känna ens kropp lite bättre istället för att hela tiden byta. Och vi gav 20 baht i dricks/massör för varje gång vi var dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0