Eurovision semifinal 1

Idag är jag trött, väldigt trött. Steg upp kl. 5 igår och det blev en lång dag eftersom jag ville se Eurovisions semifinalen. Tänker inte kommentera resultatet från gårdagen desto mer eftersom det över lag var ett väldigt svagt startfält. Men några små konstaterande har jag bl.a. noterade jag att Vitryssland använde sig av Lordis vingteknik, men med den skillnaden att de hade bytt ut vingarna till färgglada fjärillsvingar.
Jag vet inte om jag är enda personen som tycker att det är en viss symbolik i att Island skickar en rödklädd Hera som sjunger om ”When the clouds are gone” syftar hon månne på askmolnen ;)
Och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om Greklands deltagande. De ber om och får miljardlån från EU för att undvika att gå under, men de lägger ändå pengar på att delta i Eurovisionen? Hur hade de tänkt göra om de vinner? Låna ännu mera?

Och bara en liten detalj om Finlands deltagande, många jämför deras bidrag med Sveriges Timotej. Åt de som tycker att Finland härmar vill jag bara påminna om att Finland hade sin final 30. januari d.v.s. en vecka innan Sverige överhuvudtaget började med sina deltävlingar. Men nej, jag tyckte inte om Finlands bidrag, det hade varit bättre om de skickat hon som kom 2:a i finalen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0