back to normal...

Nu är jag tillbaks efter julfriden. Tyckte jag bra kunde ha ett litet blogguppehåll då det var jul. Julen kom och for som en virvelvind ändå. På julafton var vi hemma hos oss, for på julbön till kyrkan, lagade julmat (inget invecklat det mesta var färdigköpt). Såg på Kalle Anka, som tycks vara en svår tradition att bryta även om det i princip bara är Tomteverkstaden man orkar se numera, men Kalle Anka var i alla fall på och vi lagade mat så länge. Sedan åt vi mycket mat, öppnade de få julklappar vi hade (jo, vi har nog varit snälla fast vi inte får 20 julklappar var). Och såg på mera tv, bl.a. Svensson Svensson som också tycks vara en svårbruten tradition även fast man vid det här laget kan alla replikerna utantill.

Om julafton var en lugn tillställning så är det allt annat än vad man kan säga om juldan. Den spenderades vid mina svärföräldrar dit även min mans 2 syskonbarn hade kommit. Enda lugna stunden var då vi kollade på Emil som jag taktiskt nog hade tagit med.

Och på julannandan for vi och hälsade på mina föräldrar, där det blev mera god julmat och jag fick även en födelsedagspresent med mig hem, för det är ju faktiskt så att jag fyller 26 år imorgon :)

På måndag var det arbetsdag igen, och min nyårsförkylning som jag slapp förra året är tillbaks som normalt i år…trodde jag hade brytit den förbannelsen då vi flyttade till landet, men nee, det sociala livet är roten till allt (hals)ont! Men jag har i alla fall tänkt ta ledig dag imorgon då jag fyller år och ta mig till stan på mellandagsrea (sprida lite basiller åt folket) och hoppas att jag är någotsånär frisk ännu på nyårsdan då det blir bröllop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0