Tui fly

Jag har varit väldigt dålig på att blogga om resan. Då vi var där så var det mycket som jag tänkte att dethär ska jag komma ihåg att skriva om. Men sedan då man kom hem så lämnade allt. Men jag fick några frågor om resan just, så jag tänkte göra ett nytt försök med att berätta litet.

Vi reste alltså med Tui fly. Det var helt bra. Vi hade bokat lite mera benplats, men inte den dyraste där man även får ha med lite extra packning och en golfbag, tyckte inte vi behövde det :), men det var inte så lätt att sova nå under resan, men man hade varsin kudde och en filt så lite vila blev det i alla fall.

Det blev nog lite tugnt att sitta 11 timmar i flyg, men jag tyckte ändå det var helt ok. Det fanns en liten tv-skärm framför varje sät, och man fick med ett par hörlurar. Så man kunde under hela resan själv välja vad man ville se på. Man kunde välja mellan filmer, lyssna på musik, tv-serier, insperationsvideor om andra resmål och förståss följa med på karta var man var. Jag såg 3 filmer på dit vägen och 4 på hemvägen, och det var nya filmer så som Sex and the city 2, Salt och Grown Ups. Och det var nog därför som tiden ändå gick rätt fort.

Maten på flyget gick nog också bra, men som min man sa "dethär blir man inte fet av". Tyvärr tycks det dock ha blivit så fattigt för flygbolag så de inte har råd att erbjuda dricka till maten, alltså ingen dricka överhuvudtaget, inte ens en liten vattenskvätt. Men man fick ju köpa dricka före de börjar dela ut mat. Och efter maten så fick man kaffe/te. Men mitt råd är att köpa något att dricka på flygfältet efter att ni gått genom säkerhetskontrollen, så ni har något att ta med på flyget. Men däremot skulle de envisas med att ge en inplastad cheddarost-bit med varje måltid? Vet nu inte riktigt varför man skulle börja sitta å gnaga på ost på flyget, då vill jag nog hellre ha vatten.

Då vi var på flygplatsen på Phuket kl. 7 på morgonen och satt i bussarna som skulle köra oss till hotellet, så meddelar reseledarn att eftersom de nya hotellrummen börjar gälla först från kl 14 så kan det hända att vi inte får ett hotellrum direkt då vi kommer till hotellen, utan måste vänta till kl. 14...Tack nu bara liksom. Det innebar ju också att det inte ingick frukost för den morgonen! Förstår inte varför de då inte kan starta lite senare så vi kommer till hotellen närmare den tiden då...Men det ordnade sig bra för oss i.a.f. eftersom turistsäsongen inte riktigt kommit igång ännu så fanns det färdigt rum då vi kom, men vi fick ju betala för frukosten den morgonen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0