Dagens projekt: julhandel

Idag har vi avklarat julmatshandeln. Hoppas vi har kommit ihåg allt, men det är ännu några saker som vi lämnat tills närmare jul. Det blev inte samma julskinka i år som förra året, vilket är synd för den var supergod. Men hoppas årets också är bra. Hur länge ska man tina upp en 3 kilos skinka? (den vi hade förra året var inte fryst).  

Vi har åtminstone kommit ihåg att köpa: skinka, ärter, rödbetor (till rosollisallad, jag gör alltid egen), saltgurka, 2 sorters ostar, rensteks-skivor, medwurst, leverpastej, morotslåda, kycklingsallad, frukt, pepparkakor (väntar ännu på det år då vi hinner baka egna) och julmust.

Det blev även köpt en del julblommor, men har inte hunnit fixa klart dem i sin korg, så ni får vänta på blid av dem. Har också fixat en liten skål med kryddor kanelstång, stjärnanis och nejlikor, så nu börjar det så småningom dofta jul även i detta hem.

Stjäranisen och kanelstången är från vår resa till Rhodos 2009, men jag kom mig inte för att börja använda av dem förra jul, vi hade ju så nyligen flyttat in i vår lägenhet då så det var så mycket annat.

 Lång kanelstång ska det vara.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Pepparkakor är så juligt. :P Brukar du baka med några annorlunda formar ibland?

2010-12-19 @ 17:25:21
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Fru B

Nja, eftersom jag inte bakat på flera år så kan jag väl inte påstå att jag brukar baka med några formar överhuvudtaget. Men om jag skulle baka så blir det nog troligtvis de gamla vanliga, gubbar, gummor och hjärtan typ.

2010-12-20 @ 12:49:37
Postat av: Only Ellen

Så mycket man ska göra runt julen!

2010-12-20 @ 13:00:23
URL: http://theonlyellen.blogg.se/
Postat av: Malin

Oj va to årkar pyssäl åpå;)

2010-12-20 @ 20:13:12
Postat av: Fru B

Haha, å jag som tycker att jag gör så lite pyssel inför jul :)

2010-12-27 @ 13:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0