Inga nya kläder på 6 månader…

Då jag städade i min klädgarderob nyligen så insåg jag att jag inte köpt nå kläder i år, det har snart gått 6 månader sedan jag köpte kläder sist! Och jag har inte märkt något… skulle jag vara anställd som shopaholic skulle jag få sparken. Jag köpte ju lite sommarkläder i november då vi var till Thailand, och senaste klädinköpet var ett par jeans och ett par vinterstövlar som jag köpte då jag fyllde år i slutet av december. Men efter det har det inte blivit något klädinköp, inte ens ett par strumpor (nej, jag räknar inte babybodyn som jag köpte i present åt en vän, jag menar självklart kläder åt mig själv).

Det är ju inte så att jag har planerat att inte köpa nå kläder, det har bara blivit så. Sådär egentligen så vet jag inte heller vad jag skulle behöva för kläder. Möjligtvis en ny sommarjacka, den börjar ju vara några år, men å andra sidan så hoppas jag på en varm sommar så jag inte behöver använda någon jacka överhuvudtaget. Och om jag ändå ska köpa en ny jacka så borde det kanske vara en ny vinterjacka, den jag har köpte jag då jag fyllde 18, ja alltså 8 år sedan. Har många vintrar TÄNKT köpa en ny, men det har inte blivit av än.  Någon kofta kanske jag skulle ha användning för, men det känns inte riktigt aktuellt, kanske sedan till hösten.

Tänk om jag skulle fortsätta året till slut utan att köpa kläder, men å andra sidan ser jag inte riktigt någon orsak till att låta bli ifall jag kommer på något som jag behöver. Kanske det finns någon grupp man kan gå med i för oss ”icke-shopaholics” där man får lära sig att impulsköpa linnen bara för att det var 3 till priset av 2. Nåja, så usligt är det ju ändå inte, vi har ju i alla fall köpt båt. Jag borde väl köpa en flytväst då också, eftersom jag inte har någon från förut, kanske det räknas som kläder?




Fasiken, jag kom just på att jag har ju glömt att klippa håret ännu i år också, jag får försöka komma ihåg det efter semestern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0