Bröllopsdrömmar

Det är över 1 år sedan vi började på med våra bröllopsplaner på allvar och snart ett halv år sedan vi gifte oss. Under planeringstiden drömde jag ofta om bröllop. Speciellt då det började närma sig. Jag drömde mycket om att något skulle gå fel, att man inte skulle hinna i tid till kyrkan, att klänningen skulle bli fel och att blommorna vissnat. Men drömmarna upphörde efter bröllopet, fram tills nu. Nu har jag 2 nätter inom en kort tid drömt om bröllop. Drömmarna går i princip ut på samma som tidigare, men eftersom vi redan är gifta så är det inte till vårt bröllop, utan till en "halvårs-välsignelse". Enligt mina drömmar ska man en tid efter bröllopet på nytt till kyrkan för att få en välsignelse som sedan gör att man faktiskt är lagligt gift. Ungefär som andra skedet i bilskolan...
Och problemet kvarstår, jag har ju klänningen redan från bröllopet, men jag har glömt att boka tid till frissan, eller glömt blommorna...och ja, vi har i princip glömt bort hela välsignelseceremonin och får med andra ord väldigt bråttom.

Men det skulle kanske inte vara så illa om de började införa ett andra skede på bröllop för att äktenskapet ska ha juridisk inverkan, det är mångas äktenskap som inte ens håller i ett halvår.



Tyckte att en bild från vårt bröllop passade bra här :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0