5 onda ting som hotar vår resa...

Idag är det 5 dagar kvar tills vi far iväg på vår efterlängtade bröllopsresa till Thailand. Men några hot mot en lyckad resa har dykt upp som mörka moln på den klara reshimlen...rent bokstavligen t.o.m.

 

  1. Vulkanen på Island som lär ha utbrott imorgon. De misstänker att det inte kommer att bli några problem, men med vårens askmoln i färskt minne så är man ju lite orolig.
  2. Översvämningar. ¼ av Thailand är översvämmat, visserligen i norra och mellersta Thailand och vi ska ju till södra, men ändå. 
  3. Åska, enligt en 10-dagars väderprognos lär det åska på Phuket åtminstone de 5 första dagarna av resan.
  4. Växelkursen, som har åkt berg-och-dal-bana under den senaste tiden.
  5. Förkylning. Vet inte om det är inbillade symtom, eller om det faktiskt är förkylning på väg.

 

Angående vädret så kan man väl trösta sig med att det åtminstone kommer att vara varmt även om det regnar och vårt hotell verkar ju också bra. Och regn är ju inget hinder mot shopping.

Jag ringde till banken idag och reserverade 40 000 bath som jag ska hämta i slutet av veckan, må växelkursgudarna visa mig barmhärtighet. Nu ska jag äta lite havtornsbär så jag får i mig c-vitamin.

 

Dethär blev ju nästan som en halv SWOT-analys :)

Kommentarer
Postat av: Sveas yngel

Förkylningen är ju ändå rätt enkelt att hindra.. om man jämför med de andra problemen alltså ;)

Det är bara att slänga in echinacaedroppar flera gånger om dagen, carmolisdroppar likaså... och så c-vitamin förstås.. :) Och en optimistisk inställning om att ni inte SKA bli förkylda inför resan :) Det sistnämnda hjälper bättre än man skulle kunna tro ;)



Hoppas allt fixar sig till det bästa för er! :)

2010-11-03 @ 08:52:50
URL: http://sandra.neuman.fi
Postat av: Fru B

Jo, förkylningen känns nog som att den börjar gå om :) (om jag nu någongong var förkyld på riktigt, eller om det var inbillning).

2010-11-05 @ 07:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0