mat på Kata Beach

Jag märker ganska tydligt att jag inte är någon storbloggare då jag efter 2 veckor i Phuket endast har 1 bild av min mat...Då jag får min mat är min första reaktion inte "oj, dethär måste jag ta kort av" utan jag börjar äta...Så den enda bilden jag har är från då vi var på buffe på vårt hotell Kata palm resort and spa, och som ni ser så ska man ju pröva på allt :)



Annars var vi oftast och åt till Kata food, som fanns brevid vårt hotell. De hade trevlig personal och ett ganska bra utbud av både thailändska och internationella rätter. De internationella rätterna så som wienerschnitzel var ju förståss dyrare  280 baht och pizza 390 för Large. Men en portion med ris och kyckling kunde man få för 90 baht. Jag testade även en portion med stora nudlar men tyckte inte om det. Det finns ju olika sorts nudlar, men jag testade inga andra.



De hade även en intressant fiskdisk, men vi prövade inget därifrån. Däremot prövade jag en Mai tai som innehöll väldigt mycket alkohol :P och ja, glaset föreställer en kvinnokropp, det är inte alltid man kan referera över hur mycket man har kvar genom att saga "jag har kommit till naveln nu". 



   

Det var endast 3 kvällar som vi inte åt på Kata Food. Då åt vi på hotellet, mcdonalds i Phuket town och på Rico's eftersom de sägs ha Phukets godaste pizzor. Men vi var inte så imponerade. Det var stora pizzor, de var billigare än på Kata Food och man fick en sallad till. Men själva smaken var väl inte så speciell att man kan kalla det för Phukets godaste. Dessutom verkade det som ett ganska snobbit ställe.




Jag älskade Bacardi breezer lemon, varför hittar man inte den smaken här? På södra kata kostade en 90 baht, men då man for till Big C eller Lotus så fick man en 4-pack under 200.



Däremot hade de inte så god limonad, coca-cola, pepsi och sprite hade de ju. Men då det kom till Fanta så var det bara underliga smaker,  bl.a. en grön sort som smakade Pisang Ambon och antagligen innehöll mängder med färgämnen, jag har aldrig längtat så mycket efter vanlig gul-jaffa.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken bra resa ni tycks ha haft!

2010-12-10 @ 07:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0